Ken McClure "Strategia skorpiona" - recenzja książki


RECENZJA KSIĄŻKI 
"STRATEGIA SKORPIONA" 
ORYGINALNY TYTUŁ 
"THE SCORPION'S ADVANCE"



AUTOR: Ken McClure

GATUNEK: thriller medyczny

WYDAWNICTWO: AMBER Sp. z o.o.

ILOŚĆ STRON: 160

OPIS:
W szpitalu akademickim w Surrey umiera student medycyny z Izraela. Sekcja zwłok wykazuje obecność w jego organizmie tajemniczego preparatu. Trop wiedzie do Tel Awiwu, do laboratorium naukowca światowej sławy. Młody bakteriolog Neil Anderson ma ustalić, w jakim celu stworzono preparat. Rozwiązanie zagadki może okazać się zabójcze.

Kilka słów ode mnie na temat książki:

Książka rozpoczyna się motywem śmierci izraelskiego studenta, u którego w organizmie wykryto pewną substancję.
Sprawą zajmuje się Neil Anderson, który w książce jest nie tylko naukowcem, ale w pewnym sensie wypełnia zadania agenta - prowadzi śledztwo. Wyjeżdża do Tel Awiwu - miejsca zamieszkania studenta. Tam próbuje się dowiedzieć, co było przyczyną śmierci studenta. Tam też poznaje - Mirrit... 

Reszty nie zdradzę ... :))

* książka podzielona jest na: prolog i 11 rozdziałów
* początek nudny, ale wraz z rozwojem akcji książka staje się interesująca
* bardzo przyjemny wątek miłosny
* zaskakujące zakończenie



Bohaterowie:

* Martin Klein - 22 lata; obywatel izraelski; student medycyny; wkrótce umiera; pracował w Tel Awiwie, skąd pochodził plazmid

* John Fearman - lekarz prowadzący pacjenta - Martina

* Neil Anderson - lekarz,bakteriolog, wyjeżdża do Tel Awiwu w celu śledztwa

* profesor Strauss - prowadzi laboratorium w Tel Awiwie

* Arieh Cohen - współpracownik Straussa  

* Myra Freedman - asystentka Straussa, była Amerykanka, która została obywatelką Izraela

* Sam Freedman - mąż Myry, naukowiec, biochemik

* Mirrit Zimmerman - służy w armii, Neil się w niej zakochuje

* Langman - "przyjaciel" Neila w Izraelu

Opracowanie bohaterów mojego autorstwa !

POLECAM! WARTO PRZECZYTAĆ :)

20 komentarzy:

  1. Ciekawa książka :)
    Nigdy o niej nie słyszałam .

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo śmierć i wątek miłosny hi fajne połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię thrillery medyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się być ciekawa ;-) Dodatkowy plus - mój znak zodiaku ;p tez mam 22 lata i też studiuję medycynę heh ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog ;)
    Obserwuję i zapraszam do mnie http://free-to-be-myself-forever.blogspot.com/
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że wydawca to nie Amber Gold;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za tego rodzaju książką;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa ;)) chętnie przeczytam jak będę miała trochę więcej czasu.

    OdpowiedzUsuń
  9. O ile podoba Ci się tematyka. W innym wypadku nie warto nawet sięgać po te tytuły :)
    Rzadko czytam thillery, tym bardziej medyczne, ale opis tego mnie zainteresował ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tą książkę w domu, ale jak na razie jej nie tknęłam, może spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja najbardziej lubię czytać romanse czy książki typu biała masajka czyli te autentyczne . Z medycznych rzeczy wolę zdecydowanie dokumenty czy seriale w Tv :p

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba miałam w ręce w ostatnie wakacje tą książkę, ale jej nie wzięłam z biblioteki. ;D Dalej nie jestem przekonana co do niej.

    OdpowiedzUsuń
  13. zapowiada się ciekawie ;>
    skoro to coś medycznego to chyba w sam raz dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde napisane tutaj słowo :)**

Staram się każdego z Was odwiedzać :)

Pozdrawiam