Czytamy książki! Andrzej Kaput, Prawda mile niewidziana


Witajcie moi Kochani!

Lato od zawsze kojarzy mi się z błogim, wakacyjnym wypoczynkiem z książką w ręku. Kiedy jeszcze uczęszczałam do szkoły i miałam ten lipiec, sierpień zupełnie wolny, pochłaniałam książki w ogromnych ilościach. Teraz, kiedy już niestety ma się na głowie pracę i takie normalne życie, brakuje czasu na to czytanie. Jednak mimo to, staram się wygospodarować chociaż te pół godzinny każdego dnia, by móc oddać się słowu pisanemu. W dzisiejszym wpisie chcę Wam przedstawić mało znaną pozycję książkową zatytułowaną "Prawda mile niewidziana", której autorem jest Andrzej Kaput, pochodzący z Dębicy - mojego miasta.



Autora książki poznałam już kilka lat temu, kiedy miałam okazję z nim współpracować podczas oprawy muzycznej ślubu. Początkiem lipca, po raz kolejny, udało nam się w takich samych okolicznościach spotkać i tym razem zamienić nieco więcej słów. Od słowa do słowa wyszło, iż Andrzej pisze wiersze i co najważniejsze, wydał już kilka książek. Tak oto uświadomiłam sobie, jak blisko nas są utalentowani ludzie, których trzeba wspierać i na których warto zwrócić uwagę. 

Mimo iż fanką poezji, wierszy nigdy nie byłam i nadal nie jestem, książka "Prawda mile widziana" wciągnęła mnie i urzekła ...



Autor: Andrzej Kaput
Tytuł: "Prawda mile niewidziana" z cyklu "Moje małe przemyślenia"
Ilość stron: 184
Wydawnictwo: Millenium


Zacznę od tego, że książka została podzielona na części. Na początku i na zakończenie mamy słowo od autora - oczywiście w postaci wierszy. Następnie część I opowiada o przyjaźni, część II - o małżeństwie, część III - o rodzinie, część IV to aforyzmy, natomiast część V to prawda mile niewidziana. Jak widać tematyka jest różnorodna, a więc tym samym każdy znajdzie coś dla siebie.









Wiersze są rymowane, stąd też przyjemnie i szybko się je czyta. Dają wiele do myślenia. Część z nich napisana jest z humorem. Kiedy się je czyta, odnosi się wrażenie, że te sytuacje są nam z życia znane. 







Na uwagę zasługuje także wydanie tej książki - gładkie, dosyć grube strony pachnące drukiem i nowością (tak - uwielbiam to :D), bardzo ładna, przemyślana i idealnie dobrana grafika. 






Pośród wierszy znalazłam swoich ulubieńców, do których wiem, że będę wracać. Do tego grona na pewno należy wiersz o tytule "Za wcześnie na śmierć", który pozwolę sobie zacytować ...

"Gdy drzewo jest już stare,
owoców już nie rodzi,
nikt się temu nie dziwi,
bo taki czas przychodzi.

Kiedy w sędziwym wieku

człowiek z ziemi odchodzi,
taka jest kolej rzeczy
i każdy z tym się godzi.

Lecz, gdy kwitnące kwiaty

śmierć bezlitosna zrywa,
wszyscy krzyczą, dlaczego!!!
I tu się głos urywa.

I nie zrozumiesz czemu...

Nie pytaj, Boże dlaczego!
Daj mi choć tę nadzieję
z poranka Wielkanocnego."





Kochani, na tym zakończę ten wpis. Jeśli chcielibyście się stać posiadaczami zbioru wierszy "Prawda mile widziana", czy też podarować tę książkę bliskim, np. w prezencie ślubnym (myślę, że to doskonały pomysł), zapraszam do kontaktu mailowego z Autorem - akaput@onet.pl :) 




3 komentarze:

  1. interesująca, ja teraz czytam DUCHOWE ŻYCIE ZWIERZĄT. Kochana, będę Ci bardzo wdzięczna jeśli znajdziesz chwilę i odwiedzisz mój blog oraz klikniesz w linki w najnowszym poście z NewChic. z góry Dziękuje. Przepraszam za ten spam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde napisane tutaj słowo :)**

Staram się każdego z Was odwiedzać :)

Pozdrawiam